Zbliża się koniec okresu przejściowego dotyczącego pouczania zamiast karania za brak wymiany tachografów w transporcie międzynarodowym, o którym pisaliśmy wielokrotnie, np. https://brk.pl/pouczenia-zamiast-kar-za-brak-wymiany-tachografow-w-ue-do-28-lutego-2025-lista-krajow/. Od 1 marca 2025 inspekcje będą karać za brak wymiany tachografu w transporcie międzynarodowym. Warto o tym pamiętać i nie wysyłać do innych krajów UE pojazdów, które posiadają tachografy analogowe i cyfrowe G1, czyli pojazdów zarejestrowanych przed czerwcem 2019 roku.
Więcej ciekawych informacji dotyczących opisywanej kwestii można znaleźć w artykułach:
- Mija okres bez kar za brak smart-tacho 2.0. Czy polskie firmy są gotowe? (Trans.info)
- Kontrola generacji tachografów – belgijskie pouczenia na tydzień przed zmianą (40ton.net)
Przypominamy także o zbliżającym się kolejnym terminie wymiany tachografów -> przed 19 sierpnia 2025 należy wymienić tachografy G2V1 w przewozach międzynarodowych w UE. Oznacza to, że zostało już niespełna pół roku na wymianę tachografów w nowszych pojazdach (nawet niespełna dwu-letnich), czyli rejestrowanych pomiędzy czerwcem 2019, a sierpniem 2023 roku.
W ramach usług świadczonych przez BRK możemy dla Państwa przygotować na podstawie przesłanych danych pobranych z tachografów szczegółowy raport dot. obowiązkowej wymiany tachografów z dokładnym wskazaniem rodzajów posiadanych tachografów i dat ich wymiany. Jeśli są Państwo naszymi klientami to wystarczy zapytać o ten raport opiekuna, jeśli nie korzystają jeszcze Państwo z naszych usług to zachęcamy do kontaktu: brk.pl/kontakt