Uruchomiony został Portal Klienta w Systemie Teleinformatycznym Centralnej Ewidencji Naruszeń (ST CEN). Jest to nowa funkcjonalność, która umożliwia przewoźnikom drogowym dostęp do danych dotyczących przeprowadzonych przez Inspekcję Transportu Drogowego kontroli drogowych, kontroli w siedzibie firmy, statusu spraw w postępowaniach administracyjnych czy też ratingu przedsiębiorstwa.

Dostęp do Portalu Klienta Użytkownicy uzyskają poprzez logowanie za pomocą login.gov.pl, potwierdzając swoją tożsamość oraz składając wniosek o powiązanie z podmiotem wykonującym przewóz. Po akceptacji wniosku Użytkownik otrzyma wgląd m.in. do informacji dotyczących:
- przeprowadzonych kontroli drogowych oraz kontroli w siedzibie przedsiębiorstwa,
- zobowiązań powstałych w wyniku kontroli,
- statusów spraw w prowadzonych postępowaniach administracyjnych,
- współczynników ryzyka przypisanych przewoźnikom drogowym,
- informacji o ewentualnym zatrzymaniu wskutek przeprowadzonej kontroli dowodu rejestracyjnego czy prawa jazdy.
Portal Klienta dostępny jest pod linkiem: https://portal.gitd.gov.pl/portal/
Poniżej krótka instrukcja logowania i obsługi portalu:
Źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/portal-klienta-st-cen-20-juz-dostepny-dla-przedsiebiorcow-transportowych